středa 25. března 2015

Moje predikce sezóny MotoGP 2015

Ležím doma se čtyřicítama a v mezičase, kdy zabírá paralen, jsem se rozhodla, že svůj blog obohatím o další článek. A vzhledem k tomu, že tento víkend se jede první závod MotoGP, věnuji ho právě tomuto tématu (i když bych se spíš měla učit na test ze statistiky). Nebude se jednat o žebříček mých oblíbenců (ty stejně všichni moc dobře znáte), spíš se vyjádřím k tomu, co od koho očekávám, a kdo si podle mě na konci sezóny odveze domů nějaký ten titul.
Myslím, že bude docela zajímavé sepsat tu svá očekávání, a třeba v polovině sezóny se na ně zase podívat. S největší pravděpodobností budu jako vždy jen kroutit hlavou, jak jsem se strašně netrefila. Ale to je ta krásná nevyzpytatelnost motoristického sportu...


Moto3

Moto3 jsou vždy zárukou skvělé zábavy a jen málokdy nabízejí nudné závody. Když se tak koukám do letošního pole, je plné zajímavých jmen. A přijde mi, že oproti minulému roku je tam těch potenciálních vítězů a talentů nějak víc. A to i přesto, že z Moto3 odešli tři velcí závodníci Alex Márquez, Jack Miller a Alex Rins (kterému se ale  minulou sezónu občas dařilo svůj talent skrývat). Určitě bude zajímavé sledovat debut mladého Remyho Gardnera, což je syn mistra světa 500cc z roku 1987 Wayna Gardnera. Svou první sezónu v Moto3 si odbude také Darryn Binder nebo třeba vítěz posledního ročníku RedBull Rookies Cupu Jorge Martin. O Qartararovi nemluvě.
Vzhledem k vývoji posledních sezón očekávám hlavní souboj o titul mezi KTM a Estrellou (aka Hondou). Ale přijde mi, že i Mahindra (hlavně díky Oliveirovi) dokázala zajíždět docela pěkné výsledky. Pokud mám tedy jmenovat žhavé kandidáty na titul podle sebe, vypadalo by to asi takto: Miguel Oliveira, Brad Binder, Fabio Quartararo. Myslím, že mile může překvapit i Karel Hanika. A nebo také úplně někdo jiný, ale to se asi dříve než tuto neděli nedozvíme.
Já se budu zase jen opakovat, ale letos je mi celkem jedno, kdo titul nakonec získá (i když všichni víme, že KTM je KTM :). V Moto3 mi letos nikdo výrazně nevadí, a naopak je tam hodně kluků zezadu, kterým bych úspěch strašně přála, ale asi se ho nikdy nedočkají. Tak snad aspoň pár z nich bude tím milým, nečekaným překvapením ;). Danny, Niklas...

Moto2

Závody Moto2 jsou oproti Moto3 celkem monotónní, i když občas přinesou pár nečekaných výsledků. Minulý rok se pro mě ale s přestupem Mavericka a Luise do Ponsova týmu staly prioritou. Maverick nakonec hodně závodů zajel výborně, no a Luise je zábava sledovat, i když jezdí vzadu, zvlášť když bourá (což se doufám letos změní!). Asi největším "zlem" je Tito Rabat, který ani po zisku titulu neodešel do MotoGP, a zůstává v Moto2 i letos (vzhledem k situaci v MotoGP je to možná i chytré rozhodnutí). Jeho konzistentně dobré výsledky celkem dost ubírají na atraktivitě závodů Moto2. Teď to samozřejmě hodnotím z pohledu diváka, z pohledu závodníka neexisutje lepší situace. Navíc Tito je v reálu strašně milý a usměvavý kluk, takže se na něj vlastně ani nemůžete zlobit. I proto je podle mě největším adeptem na titul on. 
Dobře by si mohl vést i Sam Lowes, pokud se tedy vyvaruje pádů a nesmím zapomenout na chlapce od Ponse. Místo Mavericka uvidíme v akci  Alexe Rinse, což je snad ta nejlepší možná náhrada! Alex je vůbec jeden z nejsympatičtějších kluků v celém paddocku, ale zatím si ho netroufám zařadit mezi hlavní adepty na titul (i když testy vypadaly slibně :). Dalším překvapením může být Rabatův nový týmový kolega Alex Márquez, testy v jeho podání ale nebyly nijak zvlášť oslnivé. Zmínit musím i Sandra Corteseho, který asi o titul nepojede, ale párkrát by na stupně taky vystoupit mohl. V neposlední řadě je tu i Mika Kallio, od kterého moc nevím co čekat. Titul by si tedy podle mě mohl odnést: Rabat, Lowes nebo Kallio (?). Mým opravdu největším přáním je, aby se výrazně zlepšil Salom, a aby se dobře vedlo Rinsovi. Pak budu z hlediska závodů Moto2 nejspokojenější.



MotoGP

Tady je to asi celkem jasné. Velkým favoritem je Marc Márquez, já ale doufám, že mu letos Jorge zatopí a zapomene na všechny faily, které loni udělal. Vzhledem k tomu, že nás celou zimu zásoboval fotkami z fitka, kde se mu podařilo shodit všechny špeky :-), mu letos docela i věřím. Za favorita musí být i nadále považován Valentino Rossi, což je vzhledem k jeho relativně vyššímu věku celkem obdivuhodné. Je tady samozřejmě i Dani Pedrosa, ale v jeho celkové vítězství nevěřím. Jestliže se nestane mistrem světa Márquez, Dani ho určitě nenahradí (prove me wrong, Dani!:D). Celkově bych kluky seřadila: Márquez, Lorenzo, Rossi. I v MotoGP je mi celkem jedno, kdo nakonec vyhraje. Jen chci napínavé závody, prosím!
Málem bych se zapomněla vyjádřit k jedné změně, kterou z mého úhlu pohledu považuji za stěžejní. Jack i Maverick pojedou letos nejsilnější kubaturu, což zní neuvěřitelně. A já prostě VÍM, že jednoho dne bude minimálně  jeden z nich mistrem světa MotoGP. Hrozně se těším na jejich úvodní sezónu. Takže až mě omrzí koukání na Márqueze vepředu, najdu si zábavu i vzadu. Což je podle mě základ! :D

4 komentáře:

  1. Já bych strašně přála vítězství ve trojkách někomu z Aja, prostě jeden z nich to vyhrát musí :P

    A já letos Jorgemu věřím, doufám, že mě nezklame :D (ne že bych mu nevěřila každý rok, ale letos obvzlášť :D )

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, taky doufám, už jen kvůli panu Ajovi, kterému to teď dva roky po sobě uniklo o kousek :D. Já rozhodně Jorgeho nezatracuju, myslím, že když do sezóny vstoupí dobře, má šanci Márqueze aspoň potrápit. Navíc Márquez už by podle mě taky potřeboval rok bez titulu, aby měl trošku větší motivaci :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky jsi to sepsala. Až jsi mě úplně navnadila, že bych něco takového taky mohla napsat (i když bych spíš měla pracovat na referátu do školy) :-D V MotoGP, co se favoritů na titul týče,souhlasím. Ale musím říct, že taky letos věřím Jorgemu víc než obvykle. Já mám o zábavu vzadu postaráno, já tam mám kluky od Forward Teamu :-D
    V Moto2 si netroufám tipovat, ale Rabat bude podle mě zas silný. Od Miky taky nevím, co očekávat, ale říkám si, že mu třeba změna týmu jenom a jenom prospěje.
    No a k Moto3 jenom tolik, že bych si moc přála, aby titul získal někdo od Aja :-)

    OdpovědětVymazat